Šoreiz ne par garīgo mācīšanos..

Ir rīts, dzeru kafiju. Un tulīt, tulīt jāsāk mācīties. 

Ir citreiz grūti savienoties tās divas lietas, mācības un garīgās lietas. Man ir sajūta, ka es pati bremzēju sev mācības, jo man kāds kaut kad ir ko teicis un es esmu no tā sapratusi, ka mācības ir viena liela cilvēku suģestējoša iestāde, kas padara studentus pēc skolas standartiem un izturēšanās modeļa.

Bet gribas teikt pretējo. Cilvēks bez modeļa nevar dzīvot. Cilvēkam vajag kādu ietērpu. Tikai ir jāizvēlas kādu. Kāda būtu Pasaule, ja tajā nebūtu nevienu profesiju, katrs būtu, kas pēc būtības ir.. Bet tad kur paliktu Zemes skaistums, ka cilvēks var būt, kas vēlas būt. Kur cilvēks var būt gan ārsts, kas palīdz tiem, kam dzīvē nesanāk kaut kas vai noiet greizi, kad cilvēks var būt jurists, kad cilvēkam nepieciešama izpratne par juridiskām lietām, kad cilvēks var būt mākslinieks, lai citi varētu priecāties par mākslu, kam tā ir tuva. Un jā, protams, bez tā visa arī būtu labi, jo Pasaule ir skaista un tās skaistums ir neaprakstāms, bet tieši tas, ka cilvēks spēj saprast, kas viņs vēlas būt un to īsteno.  Lai gan man nekad nav paticis uzskats, ka dzīve ir viena liela spēle, bet šaja kontekstā varbūt tas pat iederētos. Ka varam izvēlēties savus dzīves kauliņus un iet spēlēties.

Es arī mācos, lai spētu vairāk, lai spētu iemācīties darīt, lai dotu pēc tam labumu sabiedrībai. 

Lai gan citreiz šķiet, ka es mācos bezjēdzīgi, skolas priekšmeti, kuri man vispār neinteresē, vai varbūt pat interesē, liekas nevajadzīgi, jo tā pat visu pieredzi es iegūšu tajā jomā, kurā praktiski darbošos. Bet tomēr šis ir viens no ceļiem kā tikt pie tā – mācības. Tās mani norūda, dod prieku un attīsta manu prātu.

Ticu, ka viss, ko es iemācos, tā ir mana gudrības bagāža, mani instrumenti un ceru, ka tos kaut kad drīz varēšu izmantot jau praksē.

Es pat nezinu, kur mani ceļi vedīs pēc augstskolas, bet zinu, ka tie vedīs tur, kur man būs jābūt. Tāpēc tagad domāt par to, vai mācības ir labas vai sliktas būtu aplami, jo pa lielam man patīk tas, ko es mācos, man patīk redzēt pasauli no cita punkta, un man patīk sevi piepildīt.

Es uzticos Dievam, ka tas ved mani pa pareizo ceļu, tāpēc viss, kas jādara ir man, ir jāizbauda šis process. 🙂

 

Leave a Reply

